
Neurologopedia
W SENSORIUM zajmujemy się terapią prawidłowej wymowy dzieci z wadami mowy o podłożu neurologicznym, czyli neurologopedią. Nasz zespół odznacza się dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi, które mają tego typu problemy z wymową.
Mowa to główny środek porozumiewania się, dlatego stawiamy na możliwość wsparcia Waszych dzieci, przez najlepszych neurologopedów. Dzięki prawidłowej wymowie dziecko nie ma problemów z komunikacją z rówieśnikami, a także szybciej przyswaja nową wiedzę i umiejętności zdobywane w szkole.
Jeśli niepokoi Państwa mowa dziecka – używa ono słów, których nie można zrozumieć, mówi mało i niewyraźnie artykułuje, czy ma mały jak na swój wiek zasób słownictwa – należy umówić się na badanie do logopedy.
Czasami problemy z prawidłową wymową dziecka wynikają ze zwykłego wstydu i wycofania, innym razem mogą mieć zupełnie inne podłoże. Bez względu na to, z jakiego powodu rozwój dziecka nie jest prawidłowy, warto skonsultować się z logopedą. Prawidłowe rozpoznanie zaburzeń mowy jest również podstawą do rozpoczęcia terapii integracji sensorycznej. Im szybciej wada zostanie zdiagnozowana, tym większe są szanse, że zostanie ona całkowicie wyeliminowana jeszcze w wieku dziecięcym. Prawidłowy rozwój mowy u dzieci powinien być zakończony w okresie około 6 roku życia. W tym wieku dziecko powinno być gotowe do rozpoczęcia nauki szkolnej.
Zakres pomocy neurologopedy
W naszej placówce rozwiązujemy problemy dzieci wynikające z zaburzeń mowy o podłożu neurologicznym.
Zajmujemy się:
- treningiem słuchowym Metodą TOMATISA;
- diagnostyką i profilaktyką zaburzeń mowy – określaniem rozwoju mowy dziecka w stosunku do normy wiekowej oraz konsultacjami i poradami: jak przeciwdziałać powstawaniu wad wymowy;
- korygowaniem błędów w wymowie, polegających na nieprawidłowej wymowie głosek: s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, ś, ź, ć, dź, r, d, g, k i innych;
- stymulowaniem rozwoju mowy - oddziaływaniem na dziecko różnymi metodami w celu pobudzenia jego aktywności słownej;
- terapią opóźnionego rozwoju mowy dziecka, u którego nie postępuje rozwój mowy w stopniu, który określają normy wiekowe;
- terapią jąkania;
- terapią mowy u dzieci z deficytami rozwojowymi;
- korygowaniem zaburzeń dźwięczności i zaburzeń głosu;
- stymulowaniem i kształtowaniem mowy dzieci z osłabionym słuchem.


