
Logopedia
W SENSORIUM zajmujemy się terapią prawidłowej wymowy, czyli logopedią. Nasz zespół odznacza się dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi, które mają problem z wymową. Oprócz terapii klasycznych wad wymowy zajmujemy się także neurologopedią – terapią dzieci z wadami mowy o podłożu neurologicznym.
Mowa to główny środek porozumiewania się w relacjach międzyludzkich, dlatego też prawidłowa wymowa jest bardzo ważna w rozwoju dziecka. Dzięki prawidłowej wymowie dziecko nie ma problemów z komunikacją z rówieśnikami, a także szybciej przyswaja nową wiedzę i umiejętności zdobywane w szkole.
Jeśli tylko coś Państwa niepokoi w mowie dziecka – używa ono słów, których nie można zrozumieć, mówi mało i niewyraźnie artykułuje, czy ma mały jak na swój wiek zasób słownictwa – należy umówić się na badanie logopedyczne. Czasami problemy z prawidłową wymową dziecka wynikają ze zwykłego wstydu i wycofania, innym razem mogą mieć zupełnie inne podłoże. Bez względu na to, z jakiego powodu rozwój dziecka nie jest prawidłowy, warto skonsultować się z logopedą. Prawidłowe rozpoznanie zaburzeń mowy jest również podstawą do rozpoczęcia terapii integracji sensorycznej. Im szybciej wada zostanie zdiagnozowana tym większe są szanse, że zostanie ona całkowicie wyeliminowana jeszcze w wieku dziecięcym. Rozwój mowy u dzieci powinien być zakończony po ukończeniu wieku przedszkolnego, czyli 6 lat. W tym wieku dziecko powinno być gotowe do rozpoczęcia nauki szkolnej.
Zakres pomocy logopedy
W naszej placówce rozwiązujemy problemy dzieci wynikające z zaburzeń mowy. Zajmujemy się:
- treningiem słuchowym Metodą TOMATISA,
- diagnostyką i profilaktyką zaburzeń mowy – określaniem rozwoju mowy dziecka w stosunku do normy wiekowej, konsultacjami i poradami, jak przeciwdziałać powstawaniu wad wymowy,
- korygowaniem błędów w wymowie, polegających na nieprawidłowej wymowie głosek: s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, ś, ź, ć, dź, r, d, g, k i innych,
- stymulowaniem rozwoju mowy - oddziaływaniem na dziecko różnymi metodami w celu pobudzenia jego aktywności słownej,
- terapią opóźnionego rozwoju mowy dziecka, u którego nie postępuje rozwój mowy w stopniu, który określają normy wiekowe,
- terapią jąkania,
- terapią mowy u dzieci z deficytami rozwojowymi,
- korygowaniem zaburzeń dźwięczności i zaburzeń głosu,
- stymulowaniem i kształtowaniem mowy dzieci z osłabionym słuchem.